Loyaliteitsprogramma's

Met een loyaliteitsprogramma beloon je klanten direct voor hun aankoop. Je stimuleert de klant om een loyale klant te worden, die herhaalaankopen wil doen en misschien ook een ambassadeur van je merk of product wordt.

Volop voordelen

Loyaliteitsprogramma’s zorgen voor een actieve klantenbinding, directe communicatie met je doelgroep en meer kennis over je producten. Daarvoor krijg je meer kennis en inzicht in het aankoopgedrag van je klanten, waardoor je bijvoorbeeld met klantprofielen kunt werken en klanten kan segmenteren. Om mee te doen aan een loyaliteitsprogramma wordt meestal van de klant een eenmalige inschrijving met naam en e-mailadres gevraagd. Hoe meer gegevens je ontvangt, hoe meer inzicht je krijgt in het gedrag van de klant.

directmail-silfhout-bureau-van-den-oever

Online of offline loyaliteitsprogramma’s

Er zijn verschillende vormen van loyaliteitsprogramma’s, met bijvoorbeeld klantenkaarten, spaarkaarten of online punten sparen. Vaak zijn spaarpassen het formaat van een creditkaart of er zijn papieren kaarten met stempels, stickers of zegeltjes. Online of offline, het uitgangspunt blijft hetzelfde.

Bij het opzetten van een loyaliteitsprogramma zijn er een aantal dingen belangrijk. Wat is het moment van belonen van de klant, wat is de te leveren tegenprestatie om voor beloning in aanmerking te komen en wat is het initiatief dat door de klant (al dan niet) genomen moet worden. We helpen je graag bij het maken van de beste keuzes.

Meer weten?

Wil je meer weten over online of offline loyaliteitsprogramma’s? Neem contact met ons op en maak een afspraak. We laten je graag enkele voorbeelden zien.