case

Open dag de rijswaard


De Rijswaard is een van de grotere bedrijven in de Bommelerwaard. Bij een groot deel van de bevolking, in de Bommelerwaard en omgeving, is De Rijswaard echter onbekend. Toch bestaat het bedrijf in 2020 al 120 jaar in Aalst. De mensen die De Rijswaard wel kennen van naam hebben eigenlijk geen idee van de omvang van het bedrijf en hoe hightech zij werken. Daarom organiseerde De Rijswaard op 26 oktober 2019 een Open Dag en vroeg Bureau van den Oever hiervoor de publiciteit te ontwikkelen.

Voor deze Open Dag dachten wij mee over de activiteiten op de dag zelf en ontwikkelden wij een huisstijl die we zowel bij de offline als online communicatiemiddelen lieten terugkomen. Tevens moesten de bezoekers ervaren hoe het is om te werken bij De Rijswaard. We communiceerden deze Open Dag met persberichten, huis-aan-huis flyers, posters, advertenties en een online campagne op social media. Tevens dachten we mee over een giveaway en maakte een gepersonaliseerde Tony’s Chocolonely reep in de vorm van een “Rijswaard baksteen”.


De opdracht


Alle mensen in omgeving van ca. 20 km rondom De Rijswaard informeren dat zij tijdens de Open Dag konden ontdekken dat De Rijswaard een steenfabriek is die innoveert, vooroploopt en met haar tijd meegaat. Daarnaast in beeld brengen hoe het is om bij De Rijswaard te werken en (toekomstig) personeel te interesseren. Bureau van den Oever gebruikte meerdere kanalen en middelen om deze Open Dag bekend te maken.


Flyer


In de ruime omgeving rondom steenfabriek De Rijswaard, viel huis-aan-huis een flyer in de brievenbus. Hierop stond de aankondiging van de Open Dag, het activiteitenprogramma en wat er allemaal te doen en zien was op die dag.


Posters


Op scholen in de regio met technische opleidingen verspreiden we posters om leerlingen te interesseren voor een bezoek aan de Open Dag. Verder verspreiden we posters in de regio op strategische punten als winkels en sportlocaties.


Informatieboekje
“Werken bij de rijswaard”


Werken bij De Rijswaard is nooit saai. Om de bezoekers te informeren wat werken bij De Rijswaard betekent, ontwikkelden we een informatieboekje. Werknemers van De Rijswaard interviewden we en vertelden in dit boekje waarom zij graag bij De Rijswaard werken. Tevens was er een carrièremarkt op de Open Dag. Potentieel geïnteresseerden konden hier informatie krijgen over openstaande vacatures.


Fotografie


Om de mensen die bij De Rijswaard werken in beeld te brengen, maakten we foto’s van de werknemers. Deze foto’s gebruikten we in het informatieboekje en voor social media posts.


Give away


Alle bezoekers aan de Open Dag kregen een goodiebag mee met informatie over steenfabriek De Rijswaard en een heerlijke Tony’s Chocolonely reep. Deze voorzagen wij van een echte De Rijswaard look door deze als baksteen vorm te geven.


Social-media


Voor de Open Dag zetten we een social media campagne op. De posts kregen de look & feel van de Open Dag en we verzorgden de plaatsing en promotie. Tevens bedachten we win-acties. Voor de personeelswerving maakten we posts met de nieuw gemaakte foto’s.