01 februari 2019

SHARE THE LOVE

Koppel jij, als klant van Bureau van den Oever, ons in de maand februari aan een nieuwe klant, dan ontvangen jullie beide 10% korting op jullie
eerstvolgende aankoop van een onlineproduct. Kies voor een succesvolle voorjaarsnieuwsbrief, een doeltreffende AdWords-campagne
of een gloednieuwe website en profiteer. Meer weten over deze actie en hoe de campagne tot stand is gekomen? Lees dan verder!

 

 

In gesprek met Ania, Iris, Kelly, Jorg en Joost – Marketing Motivators® bij Bureau van den Oever – over een goede start van het nieuwe jaar en de inzet van maandacties. In het bijzonder die van februari, Share the Love, koppel jij ons deze maand?­­

Waarom een maandactie bij Bureau van den Oever? Vertel!
Kelly: “In 2019 staat er elke maand een actie centraal die onze klanten iets extra’s biedt. We willen dit jaar beter uitdragen hoe veelzijdig we zijn als bureau. Dat is eigenlijk een logisch vervolg op wat we afgelopen jaar hebben gedaan. In 2018 hebben we met een team van collega’s kritisch naar ons eigen bureau gekeken; waar staan we voor en hoe komt nou eigenlijk onze huisstijl over?”

Ania: “Wat we bij veel klanten zien en wat helaas ook onszelf overkomt, is dat je niet altijd (voldoende) uitdraagt waar je goed in bent.. De waan van de dag, de drukte en de projecten van de klant krijgen voorrang. Onze klanten helpen we met hun marketing- en communicatievraagstukken, maar natuurlijk moet je als bureau zelf het goede voorbeeld geven.” Iris vult aan: “Dus beginnen we 2019 goed en starten we met de maandacties om onze nieuwe huisstijl en boodschap met onze klanten te delen. Elke maand willen we onze klanten verrassen met een leuke creatieve actie!”

Nog even terug naar de nieuwe huisstijl. Laat zien waar je goed in bent?
Ania: “Roelof van den Oever, de directeur, ontwikkelde de pay off ‘Laat zien waar je goed in bent’. Die omvat alles waar wij voor staan. Als marketing- en reclamebureau helpen we onze klanten om te laten zien waar zij goed in zijn. Daar zetten we verschillende marketing- en communicatiemiddelen voor in waarmee we onze klanten helpen hun doelen te bereiken.”

Iris: “Hier halen wij zelf ook veel energie uit, want wat is er nou leuker dan voor onze klanten aan de slag te gaan, zodat zij ook echt uitdragen waar zij goed in zijn.

Joost: “We hebben onze eigen marketing ook aangepakt zoals we dit voor onze klanten doen, zoals bijvoorbeeld met de 23plusone methode voor de vraagbehoefte en de invulling van emotional branding. Hieruit is ons nieuwe logo en huisstijl ontstaan, wij zijn daar natuurlijk hartstikke trots op, dus showen wij hem nu graag aan al onze bestaande en nieuwe klanten.

Share the love, koppel jij ons deze maand?
Ania: “Februari is de maand van de liefde en liefde moet je delen, ook met onze klanten. Daarom hebben we voor dit thema gekozen.” Joost vult aan: “Dit is ook meteen de kick-off van onze nieuwe huisstijl en de inzet van onze Marketing Motivators®. De actie heeft een eigen logo passend binnen de huisstijl, maar wel speciaal ontwikkeld voor deze actie.”

Iris: “Iedere maand stellen we een ander team samen van collega’s die elk vanuit hun eigen discipline een bijdrage leveren. We houden elke maand een creatieve brainstorm en stimuleren elkaar om op de hoogte te blijven van de laatste trends. Zo blijven we scherp en stimuleren wij ook onze eigen creativiteit.”

Kelly: “Share the love, is ook de liefde voor ons vak die we met anderen willen delen. We willen graag laten zien waar we goed in zijn, maar niet alleen zien, ook doen! Het is enorm leuk om samen met je collega’s nieuwe kennis te verwerven en dit om te zetten in concrete projecten.”

Jorg vult aan: “Met deze campagnes kunnen we goed testen en zien wat er gebeurt. Zo ontwikkelen we nieuwe ideeën die we ook bij onze klanten kunnen aandragen, met cijfers onderbouwd. Het is als het ware onze eigen proeftuin!”

Ania: “Member-to-member acties zijn vaak een succes omdat mensen enthousiast zijn. Als een soort ambassadeurs zijn zij dan bereid om iemand anders aan te dragen en ze krijgen er ook iets voor terug. Dat is ook niet geheel onbelangrijk.”

Jorg: “Dat is zeker waar, mond-tot-mond reclame is een vertrouwde manier van reclame, de meeste mensen vragen eerst in hun eigen netwerk naar meningen, ervaringen en tips. Met de februari actie spelen we hierop in en doen we ook iets terug voor onze klanten.”

Ook enthousiast geworden? Doe mee!