Een liedje of een zinnetje in je hoofd… Reclame op de radio, op TV en via streamingsdiensten blijft hangen. Met TV- & radioreclame bouw je in korte tijd hoog bereik op.
Maar liefst 92 % van alle Nederlanders luistert iedere week naar de radio, gemiddeld zo’n 2 uur per dag. De radio staat overdag daarom op de eerste plaats wat betreft reclamemogelijkheden. Met een nauwkeurige planning van radioreclame kun je goed sturen op een effectief bereik met een effectieve contactfrequentie. Daarom is radioreclame zeer doeltreffend. Radio is een zeer snel inzetbaar en flexibel medium. Met radioreclame verhoogt de naamsbekendheid van een merk, bedrijf of product en wordt verkeer naar de website gestimuleerd.
De combinatie van TV-reclame en radioreclame werkt zeer effectief. Radiocommercials zijn in staat om opgeslagen beelden van televisiecommercials op te roepen en te versterken. Radioreclame is uitermate effectief bij het opbouwen van naamsbekendheid. In een korte periode bereik je een groot deel van de doelgroep. Radioreclame werk als actiemedium, voor brandbuilding en het overbrengen van het gewenste imago. Ook om een directe respons te genereren.
Van een groot bereik van sterke televisieprogramma’s kun je profiteren, met TV-reclame die op het juiste moment wordt uitgezonden. Televisiereclame werkt volgens een Gross Rating Point (GRP), dat is het aantal impressies van de bereikte doelgroep uitgedrukt in een percentage. Dit percentage kan dus groter zijn dan 100. Hoe hoger het aantal, hoe beter de doelgroep bereikt wordt. Afhankelijk van het tijdsmoment en frequenties op tv, de programma’s rondom de reclame en de impact van de reclame wordt het GRP bepaald.
Met TV- en radioreclame kun je een verhaal vertellen en emoties losmaken. Dit versterkt de merkbeleving, maar je kunt ook eenvoudig inspelen op de actualiteit.
We ontwikkelen radio- en TV-spots, passend bij jouw product of bedrijf, maar wel met een creatieve en verrassende inslag. De zendtijd kopen we ook in, lokaal, regionaal, landelijk of in andere Europese landen.
Wil je meer weten over TV-reclame en radioreclame? Neem dan contact met ons op.