Een persbericht kan een enorme impact hebben, een impact die ver uitstijgt boven die van een (dure) advertentie, waarbij uje profiteert van het grote bereik, de autoriteit en betrouwbaarheid van het medium. Dit zorgt voor een grotere geloofwaardigheid dan advertenties. Het bedrijf of de organisatie zelf is niet aan het woord, maar een onafhankelijke krant of een tijdschrift. En de inhoud stem je af op je doelgroep, door met varianten verschillende media te banaderen. Daarnaast is een persbericht is, behalve bij crisiscommunicatie, exact te plannen.
Om klanten kennis met je te laten maken, met een nieuw product of een nieuwe dienst, stimuleer je de latente behoefte. Want een persbericht is een zeer snelle manier om met de doelgroep te communiceren. Met een persbericht kan een trein aan berichten in gang gezet worden, die je met vervolgberichten goed kan voeden.
Daarnaast kun je door regelmatig kwalitatief goede persberichten te versturen, een goede relatie opbouwen met de media.
Ontdek wat persberichten voor je kunnen betekenen en maak een afspraak.