De Bommelerwaardgids vertelt jou alles over de Bommelerwaard.
De Bommelerwaardgids is op papier en digitaal dé ontmoetingsplek van de Bommelerwaard. Hier vind je het laatste nieuws, vacatures en de leukste uitjes en meer!
Wil je alles weten? Volg dan de Bommelerwaargids.
Hoe blijft nieuws actueel? De Bommelerwaardgids is een jong platform dat met verschillende tools het laatste nieuws uit de regio wil delen.
Welke tools zijn geschikt? De Bommelerwaardgids wil actueel zijn door gebruik te maken van offline en online tools voor de verschillende doelgroepen.
De Bommelerwaardgids is een interactief platform met een website, UITagenda, eigen app, diverse magazines én de vertrouwde weekkrant.
Naast de papieren weekkrant, wordt er ook veel gebruik gemaakt van de website en Social media kanalen. Deze worden dagelijks aangevuld met het laatste nieuws en leuke weetjes over de regio.
Vier keer per jaar worden er nog twee verschillende magazines extra huis-aan-huis verspreid.
Waard; een glossy gericht op de inwoners en ondernemers in de regio
Tast Toe; over alle bourgondische plekjes en kennis uit de streek.
Wekelijks worden er in de Bommelerwaard 25.000 gratis kranten bezorgd met het laatste nieuws uit de regio en advertenties van bedrijven uit de Bommelerwaard en daaromheen.
Bij een regionaal platform voor jong en oud, hoort een moderne huisstijl die past bij de regio. De ijsvogel is een van de pareltjes in de regio en vormt daarom de basis voor de huisstijl, die uitdraagt dat het meer dan een krant is.
De huisstijl is zo afgestemd dat het logo, de pay-off, het kleurgebruik, het lettertype en de lay-out allemaal in balans zijn en passen bij waar de Bommelerwaardgids voor staat.
Door consequent gebruik te maken van deze elementen is de branding inmiddels zeer bekend geworden in de gehele regio.
De website is ontwikkeld met een gebruiksvriendelijk cms om snel nieuws en berichten te kunnen delen. De lezer moet in één oogopslag kunnen zien wat nieuwe berichten zijn en oude berichten terug kunnen vinden. Maar, de website bevat meer dan alleen nieuws en is daardoor breed inzetbaar platform geworden.
Belangrijk is om naast nieuwsberichten met tekst ook voldoende ruimte te bieden voor beeld zoals video en fotografie. Bij het ontwikkelen van het platform is er dan ook voldoende ruimte gehouden voor de presentatie van mooie, grote beelden.
Per jaar ontwikkelen we vier glossy magazines die in de hele Bommelerwaard gratis huis-aan-huis verspreid worden.
Beide magazines vol boeiende verhalen en mooie fotografie inspireren de lezer en de adverteerder en brengen zo de Bommelerwaard dichtbij.
Waard brengt de verdieping. Achtergrondverhalen uit de Bommelerwaard, nieuwe ontwikkelingen en persoonlijke ontmoetingen maken Waard actueel.
Tast Toe gaat over lekker eten en lekker leven in de Bommelerwaard. We besteden aandacht aan culinair, cultuur, uitgaan, producten en bedrijven uit de regio.
De nieuwswebsite van de Bommelerwaardgids zorgt dagelijks voor veel gebruikers en nieuwslezers. Door in te spelen op het lokale zoekgedrag op termen rondom sporten, activiteiten, bezienswaardigheden, uitjes, vacatures etc. wordt de website goed gevonden in de zoekmachine. De website moet hét platform voor de inwoners van de Bommelerwaard zijn.
Door de vele content die dagelijks wordt gepubliceerd is de website een sterk groeiend platform. Om de gebruiksvriendelijkheid te bevorderen worden maandelijks technische webscans uitgevoerd.
Door zoekwoordanalyses uit te voeren wordt maandelijks ingespeeld op de meest interessante lokale zoektermen. N.a.v. de analyses worden nieuwe pagina’s aangemaakt binnen de website die goed gevonden worden.
Zicht op de Bommelerwaard, dat is een van de beloftes van het platform. We brengen alles in beeld. Letterlijk. Hiervoor zetten we natuurlijk ook graag de drone in. Want de Bommelerwaard is best wel groot, en mooi! Dus zo geven we zicht de Bommelerwaard nog meer waarde.
Dronefotografie en -video maakt veel mogelijk en geeft vaak een andere kijk op de zaak. Het is dan ook een van de favoriete tools van de Bommelerwaardgids. Mooi he, al die beelden vanuit de lucht!
We spenderen in Nederland gemiddeld 107 minuten per dag op social media. Om deze reden, en om alle doelgroepen aan te kunnen speken, zijn we met de Bommelerwaardgids zichtbaar op Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.
Nieuwsitems kunnen we op de kanalen Facebook, Instagram en Twitter snel onder de aandacht brengen bij een groot deel van de inwoners uit de Bommelerwaard. Naast nieuwsitems gebruiken we de verschillende social media kanalen ook om oproepjes te doen met betrekking tot de specials die de Bommelerwaardgids uitbrengt, denk hierbij aan de magazines en de specials in de krant zelf. LinkedIn zetten we in om zakelijke connecties en adverteerders aan te spreken, zodat elke krant en special een succes wordt!
Een vrijblijvende afspraak maken of een vraag stellen? We staan je graag te woord. Telefonisch, via mail of in een persoonlijk gesprek met écht goede koffie.
Bel ons 088 0222 500
Mail ons info@bureauvdo.nl