Overweging stimuleren

Is uw product, dienst of merk voor uw klant de beste keuze?

Direct contact
  • Informeer en inspireer uw klant met uw product of dienst
  • Verleid uw klant om uw product als eerste keus in overweging te nemen
  • Bied een uitstekende service en een goede prijs
Direct contact

2.Think

Overweging

Overweging stimuleren

Hoe maakt uw klant de beste overweging?

Als de klant uw product, dienst of bedrijf weet te vinden, zowel online als offline, wilt u hem verleiden om zich binnen uw bedrijf en productaanbod verder te oriënteren. De klant baseert zijn keuze op factoren als identificatie, merkbekendheid, ervaringen van bekenden en onbekenden, prijs en serviceniveau. Per branche en per doelgroep kunnen natuurlijk extra factoren een rol spelen. Vragen die in deze fase belangrijk zijn voor u als ondernemer:

  • Is mijn aanbod duidelijk en begrijpbaar?
  • Bied ik mijn klanten voldoende keuze?
  • Zijn mijn USP’s en serviceniveau onderscheidend?
  • Ben ik goed vindbaar en bereikbaar?
  • Heb ik de juiste prijs-kwaliteitverhouding?

Bureau van den Oever kijkt samen met u naar de factoren die in deze fase een cruciale rol spelen om uw klant voor u te laten kiezen. Naast nieuwe klanten heeft u ook te maken met terugkerende klanten. Nieuwe klanten doen er langer over om een aankoop bij u te doen en hun overwegingsfase duurt langer. Terugkerende klanten zijn al bekend met u en uw product of dienst en maken sneller een keuze.

Overweging stimuleren bij uw potentiële klant, de voordelen voor:

Uw klant is voorzien van alle informatie om een goede keuze te kunnen maken
  • Informeren met de juiste boodschap
  • Inspireren met mogelijkheden
  • Enthousiasmeren door meerwaarde
Al uw USP’s overzichtelijk gepresenteerd aan uw klant
  • De beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Onderscheidend serviceniveau
  • Extra’s en opties als meerwaarde
U bent en blijft de beste keus in de overwegingsfase
  • Merkbekendheid en top of mind
  • Ervaringen van bekenden en onbekenden
  • Uitstekende productinformatie

Onze aanpak


Bureau van den Oever helpt u graag met de juiste werkwijze om overweging te stimuleren zodat uw product, dienst of merk de beste keuze is om voor te gaan.
Stap 1:
Afstemmen communicatie en strategie

We stemmen in deze fase de communicatiemiddelen en de strategie af op de behoeften van de klant. U wilt goed in beeld verschijnen als uw klant op zoek gaat naar uw product en gaat vergelijken. Daarvoor leveren wij u de juiste tools.

Stap 2:
Ervoor zorgen dat uw product de beste keuze is

We bieden uw klant de bevestiging die hij zoekt. We kiezen voor communicatiemiddelen die hem niet langer laten twijfelen, maar juist overtuigen. We voorzien de klant in de informatie die hij zoekt. We presenteren hem een helder verhaal en voldoende beeldmateriaal en informatie.

Stap 3:
Realiseren van de juiste contactmogelijkheden

We kijken naar welke middelen uw klant behoefte heeft. Is dat een chatfunctie, een virtuele showroom of andere vormen van contact, zodat u als ondernemer direct beschikbaar bent met een chatfunctie en overtuigt met onderscheidende service.

Communicatiemiddelen:

Website


  • Bouw websites
  • Contentcreatie
  • Conversie optimalisatie
Lees meer...

Online reclame


  • Online marketingstrategie
  • Inzet van één kanaal
  • Inspelen op complete customer journey
Lees meer...

Zoekmachine


  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Google Shopping
Lees meer...

Virtual showroom


  • Interactieve rondleiding
  • Verbeterde vindbaarheid
  • Interactieve touchpoints
Lees meer...

Leadgeneratie


  • Remarketing
  • Conversie optimalisatie
  • Opvolging van leads
  • Bezoekers naar de showroom trekken
Lees meer...

Directmailing


  • Offline en online
  • Doelgroepselectie
  • Type nieuwsbrieven
  • Contentcreatie
  • Merging
  • Versturen nieuwsbrieven
Lees meer...
Vraag hier een persoonlijk gesprek aan met

Roelof of Donja, onze sales motivators.

Direct contact