Onze strategie

Marketing motivation

Verleiden, Vertrouwen, Overtuigen en Verbinden! Dat zijn de pilaren waarop wij onze samenwerking graag laten steunen. Wij luisteren, adviseren en spelen in op jouw ideeën en doelen. Daarna gebruiken wij onze jarenlange ervaring om dit om te zetten in een effectief en doeltreffend eindresultaat.Bureau van den Oever model

Verleiden

Bij jou of je klant ontstaat bewust (actief) of onbewust (latent) een behoefte; hij heeft een product of een dienst nodig. Daar ligt een kans. Wees dan in beeld en zorg ervoor dat je op dat moment in de gelegenheid bent om hem te verleiden om voor jou en jouw product te kiezen!

Hoe je jouw klant bereikt? Verleid je klant door op het juiste moment met de ideale communicatie- en marketingmiddelen klaar te staan. Verleiden is laten zien waar je goed in bent, met de middelen die ertoe doen.

We kiezen bijvoorbeeld voor een flyer bij de consument op de mat (latente behoefte) of een goed gevonden website in Google of inspirerende e-mailnieuwsbrief (actieve behoefte) om de klant te verleiden om in actie te komen.

Vertrouwen

Op welke basis doe jij een aankoop of neemt een klant jouw dienst af? Vertrouwen is essentieel bij het maken van een keuze voor een bedrijf. Het gevoel en de beleving bepalen hoe jij een keuze maakt.

Wat is het gevoel bij een huisstijl, de signing of een visitekaartje? Als dit een goed gevoel geeft en de beleving is prettig, dan pas komen we in actie en zijn we bereid om een aankoop te doen of een keuze te maken. Ons aandeel hierin is dus dat wij zorgen dat jouw bedrijf een fijn gevoel geeft aan potentiële klanten. Net dat beetje extra aandacht voor het spandoek op jouw pand of die banner op de website, dat maakt het verschil.

Overtuigen

Als de interesse is gewekt en het vertrouwen goed, ligt de nadruk op de overtuiging. Waarom moet een klant voor jouw merk of product kiezen? Wat is het onderscheidend vermogen? Hoe overtuigen we de klant en zetten we die overtuiging om in een aankoop of afname van een dienst?

Antwoorden op deze vragen geven richting aan de strategie die we in willen zetten en de bijbehorende marketing- en communicatiemiddelen die aansporen tot het nemen van een actie.

Verbinden

Na de overtuiging volgt de verbinding. Een klant die een aankoop heeft gedaan of een dienst heeft afgenomen, zien we graag weer terug. Een loyale klant is een ambassadeur van je merk, die zorgt voor meer vertrouwen bij (potentiële) klanten.

Een branded ervaring is altijd de focus van het Marketing Motivation Model. We creëren hoogtepunten in de klantervaring en zoeken naar wat bij jouw merk of product past. We leggen vast wat belangrijk is voor de klant als het gaat om merkbeloften en merkwaarden. Een goede branded herinnering draagt eraan bij dat de klant terugkomt of anderen adviseert om voor jouw merk of product te kiezen. En dat is natuurlijk precies wat we willen bereiken!