SEO & SEA

Google

De missie van Google is alle informatie ter wereld te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken. Wij – als gebruikers – kunnen niet meer zonder Google. De mogelijkheden met Google zijn eindeloos.
Direct contact

Veelzijdig Google

Google biedt naast wereldwijd de meest gebruikte zoekmachine Google Search meerdere interessante producten. YouTube, Google Analytics, Google AdWords en Google My Business zetten uw bedrijf nog beter op de kaart en geven meer inzicht in uw doelgroepen.

Meten is weten

Google Analytics is software van Google die u kunt gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van uw website te meten en inzichtelijk te maken. Met Google Analytics ziet u hoeveel mensen uw website hebben bezocht, hoe lang, waar zij op klikten en met welke woorden zij zochten. Ook kunt u aan Google Analytics andere producten van Google toevoegen, zoals AdWords en deze gegevens in het programma uitlezen. Wij bouwen Google Analytics standaard in uw (nieuwe) website in, helpen u bij het uitlezen van de data en vertalen dit in een beter resultaat.

Adverteren met AdWords

Uw bedrijf bovenaan in Google? Pakkende advertenties op bekende websites? En de beste ‘conversies’ op uw eigen website? Google AdWords is het online advertentie-
programma van Google. Advertenties worden vertoond wanneer eigen gekozen zoekwoorden gebruikt worden in de Zoekmachine van Google. Door op de advertenties te klikken komen bezoekers op de betreffende pagina van dat onderwerp, zoals op een product- of contact-
pagina. Op deze manier kan er zeer specifiek geadverteerd worden, afgestemd op de behoefte van de zoeker/doelgroep. Het is mogelijk om regionale of landelijke AdWords campagne in stellen over uw diensten of producten.

Monitoren

Resultaten zijn in AdWords zeer goed te meten. De zoekwoorden waarop bezoekers zoeken, hoe vaak er op een advertentie wordt geklikt en op welke pagina ze binnenkomen op de website. Ook kunnen er doelen worden ingesteld zoals het invullen van een aanvraag- of contactformulier. Door wekelijks de campagnes te monitoren kan er een optimaal rendement worden behaald, zoveel mogelijk clicks (CTR’s) op de advertenties en zo laag mogelijke ‘kosten per acquisitie’ (CPA’s).

Naast de zoekmachine van Google, bezit Google een netwerk van miljoenen websites, video’s en applicaties. Het is ook mogelijk om op dit netwerk, Google Display, te adverteren.

Werkwijze

Samen met u, brengen we uw doelstellingen in kaart en vertalen we deze doelstellingen in één of meerdere AdWords campagnes. Vervolgens bepalen we gezamenlijk verschillende KPI’s* en een bijbehorend budget dat constant bewaakt wordt. Vervolgens zetten wij uw campagnes op waarbij uw doelstellingen centraal staan. De campagnes worden constant gemonitord en aangepast waar nodig. Op deze manier waarborgen wij, dat u het beste resultaat behaalt met uw AdWords campagnes. Om de resultaten inzichtelijk te maken, rapporteren wij maandelijks en bespreken we de resultaten van uw campagne. Zo blijft u op de hoogte of uw campagne doelstellingen worden behaald.

Google Shopping

Voor webshops biedt Google een pagina met ‘Shopping’ resultaten. Een Google Shopping resultaat is een advertentie van een product die weergegeven wordt bij een relevante zoekopdracht. Bij het resultaat staat een afbeelding, omschrijving, de website en prijs van het product. Er is dus al heel wat informatie gegeven over het product, voordat er een klik plaatsvindt. Hierdoor is de kans op een aankoop groot. Google Shopping campagnes hebben daarom dan ook verreweg het hoogste conversiepercentage.

Google Maps

Plaats uw vlag op Google Maps. Zorg dat u vertegen-woordigd bent. Bureau van den Oever realiseert dit voor u. Want als potentiële klanten u zoeken op Google Maps, laat dan de eerste kennismaking uitstekend zijn.

Google My Business

Door een koppeling van AdWords met Google My Business te maken, is het ook mogelijk om alle relevante bedrijfsinformatie te tonen aan gebruikers van de zoek-machine van Google. Uw Google-bedrijfsvermelding is bijzonder waardevol voor uw bedrijf. Breid uw zichtbaarheid uit met content van Street View. Dit biedt organisch en via AdWords extra voordeel.

Google Street View

Nodig klanten uit met Street View van de binnenkant van uw bedrijf op Google Zoeken en Google Maps. Vergroot het vertrouwen van klanten in uw bedrijf met een hoogwaardige, door onze fotograaf geproduceerde virtuele rondleiding waarin mensen uw locatie kunnen ervaren voordat ze deze bezoeken.

Deze geweldige virtuele ervaring versterkt het vertrouwen van potentiële klanten. De Google Trusted fotograaf van bureau van den Oever weet precies hoe hij uw bedrijf het beste op de kaart kan zetten.

P.S.: Onze fotograaf voldoet aan strenge kwaliteits- en kwantiteitseisen om gecertificeerd te zijn – en te blijven – volgens het Trusted-programma.

achtergrond seo sea

De kenmerken op een rij:

  • Online vindbaar
  • Omzetverhogend
  • Direct onder de aandacht bij de doelgroep
  • Flexibel
  • Controleerbaar